بنـــــــــــــــــــــــــدزرک

هیچ جــــــــــا بندزرک نابـــــو

گردو در كاهش استرس مؤثر است

بر اساس يافته‌هاي يك تيم تحقيقاتي از دانشگاه ايالتي پنسيلوانيا رژيم غذايي غني از گردو و روغن گردو ممكن است بدن انسان را براي مقابله بهتر با استرس آماده كند.

مطالعات قبلي نشان مي‌دهد امگا 3 و اسيدهاي چرب مانند اسيدآلفالينولنيك موجود در گردو و بذر كتان مي‌تواند ليپوپروتئين‌هاي تراكم پايين (ldl) يا كلسترول بد، پروتئين واكنشي c و علائم التهاب را كاهش دهد.

 افرادي كه پاسخ بيولوژيكي مبالغه‌آميز به استرس نشان مي‌دهند بيشتر در معرض خطر بيماري قلبي هستند؛ هدف ما اين بود كه بدانيم آيا امگا 3 و اسيدهاي چرب گياهي پاسخ‌هاي قلبي و عروقي به استرس را كاهش مي‌دهند يا خير.

 محققان 22 فرد ميانسال سالم با كلسترول بالا را مورد مطالعه قرار دادند و تمام وعده‌هاي غذايي و ميان وعده‌ها براي سه دوره رژيم غذايي 6 هفته‌اي فراهم شده بود؛ آنها دريافتند كه رژيم غذايي شامل گردو و روغن گردو فشارخون عادي و فشارخون، استرس را كاهش مي‌دهد.

شركت كنندگان در هنگام كارهايي استرس‌زا مثل سخنراني يا فرو بردن پا در آب سرد مورد آزمايش قرار گرفتند ضمن اينكه افزودن روغن بذر كتان به اين رژيم غذايي شامل گردو موجب كاهش بيشتر فشار خون نشد كه اين يافته‌ها در شماره جاري مجله دانشكده تغذيه آمريكايي انتشار يافت.

 اين نخستين تحقيقي است كه نشان مي‌دهد گردو و روغن گردو فشارخون را در حالت استرس كاهش مي‌دهد. اين يافته مهم است زيرا ما در زندگي روزمره نمي‌توانيم از عوامل استرس‌زا اجتناب كنيم؛ تغيير رژيم غذايي به بدن انسان كمك مي‌كند كه در هنگام استرس واكنش بهتري نشان دهد.

گروهي از شركت كنندگان تحت آزمايش اولتراسوند عروق قرار گرفتند تا ميزان اتساع عروقشان اندازه‌گيري شود؛ نتايج نشان داد كه افزودن روغن بذر كتان به رژيم غذايي شامل گردو موجب سلامت بيشتر عروق مي‌شود همچنين با خاصيت ضدالتهابي خود موجب كاهش پروتئين واكنشي ‍c و كاهش خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي خواهد شد.

گردو منبع غني فيبر، آنتي اكسيدان‌ها و اسيدهاي چرب غيراشباع مخصوصاً اسيدآلفالينولنيك و اسيد چرب امگا 3 است كه اين تركيبات تأثيرات مثبتي بر فشارخون دارد؛ روغن بذر كتان نسبت به روغن گردو منبع غني‌تري از اسيدهاي چرب امگا 3 است اما اين يافته‌ها مشخص نكرد كه آيا روغن بذر كتان به تنهايي مي‌تواند موجب كاهش پاسخ قلبي و عروقي به استرس شود يا خير.

 

نویسنده: علــــــــــــــــی مـــرادی ׀ تاریخ: جمعه 11 آبان 1397برچسب:متن آموزنده،خواص گردو،, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شهر رکورد دار طلاق در جهان اسلام

اخبار رسیده از عربستان سعودی نشان می دهد که در این کشور به ازای هر یک ازدواجی که رخ می دهد، 25 طلاق انجام می گیرد.

وزارت دادگستری عربستان سعودی در جدید ترین گزارش سالیانه خود فاش کرد که در سال 2010 میلادی 9233 حالت طلاق در این کشور رخ داده است. این در حالی است که بر اساس این گزارش در مقابل در مدت مشابه، تنها 707 حالت ازدواج رخ داده است. این به معنی آن است که در مقابل هر 25 حالت طلاق، تنها یک حالت ازدواج رخ داده است.

بیشترین شهر عربستان سعودی که در آن طلاق رخ می دهد، مکه مکرمه است. بر اساس بررسی ها انجام شده در سال 2010 از مجموع 9233 طلاق در سراسر عربستان، 2518 حالت در شهر مکه رخ داده است. این عدد به معنی آن است که 27 درصد از طلاق های سعودی مربوط به شهر عربستان است.

در همین حال بررسی های کلی انجام شده نشان می دهد عربستان سعودی در میان کشورهای اسلامی دارای بیشتر نسبت طلاق است.

 

نویسنده: علــــــــــــــــی مـــرادی ׀ تاریخ: سه شنبه 8 آبان 1397برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فواید پوست پیاز

پزشکان توصیه می‌کنند از این پس وقتی وارد آشپزخانه شدید پوست‌های خشک پیاز را دور نریزید چون این پوست‌ها غنی از ترکیبات مفید و سودمند برای سلامت انسان هستند.

فواید پوست پیاز برای مقابله با دیابت و سرطان

به گفته متخصصان؛ پوست قهوه‌ای و خشک و لایه‌های بیرونی پیاز سرشار از فیبر خوراکی و فلاوونوئیدها بوده و لایه‌های خارجی پیاز که آنها را دور می‌ریزید حاوی ترکیبات سولفوری هستند.
وانیزا بنیتز از متخصصان دپارتمان شیمی کشاورزی در دانشگاه خودمختار مادرید در اسپانیا با انجام مجموعه‌ای از آزمایشات جدید و با همکاری گروهی از کارشناسان انگلیسی دانشگاه کرانفیلد تمام اجزای پیاز را به دقت بررسی کردند.
 این آزمایشات نشان داد پوست قهوه‌ای و خارجی پیاز سرشار از فیبرخوراکی و ترکیبات فنولیک شامل کوئرستین و سایر فلاوونوئیدها است که خواص درمانی و پزشکی دارند. همچنین در زیر این پوست قهوه‌ای رنگ، دو لایه خارجی روی پیاز نیز حاوی فیبر و فلاوونوئیدها است.

به گفته پزشکان، مصرف فیبر خوراکی خطر بروز بیماریهای قلبی و عروقی، مشکلات گوارشی و روده‌ای و معده‌ای، سرطان روده بزرگ، دیابت نوع دوم و حتی چاقی را کاهش می‌دهد. در عین حال ترکیبات فنولیک در پیشگیری از بیماری عروق کرونری موثر بوده و خواص ضد سرطانی دارند. این قسمتهای پیاز همچنین خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارند.

 

 

     امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشه لطفا با نظرات و پیشنهادات خودتون به بهتر شدن وبلاگ کمک کنید

                                                                      علی مرادی

نویسنده: علــــــــــــــــی مـــرادی ׀ تاریخ: سه شنبه 8 آبان 1397برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , bandzark.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com